Wat kun je zoal met Microsoft To-Do?

De bedoeling van Microsoft To-Do is dat je in een oogopslag kunt zien (en toevoegen) wat je moet doen, wanneer je het moet doen, en wat je al gedaan hebt. Wat kun je er nog meer mee?

Takenlijsten

Taken zijn heel eenvoudig toe te voegen. Je hoeft alleen maar een naam op te geven. Vervolgens kun je kiezen of je de taak aan Mijn dag (zie volgende alinea) wilt toevoegen, en informatie over de begin- en einddatum, of je eraan herinnerd wilt worden, en of je een notitie wilt toevoegen.

Je kunt aparte lijsten aanmaken waaraan je nieuwe taken kunt toevoegen. Binnen elke lijst kun je taken sorteren op datum van aanmaken, einddatum, ‘Mijn dag’, en op alfabetische volgorde.

Wanneer je een taak voltooid en aangevinkt hebt, verdwijnt deze uit je To-Do lijst. Je kunt voltooide taken nog wel raadplegen in ‘Mijn dag’.

Mijn dag

De app heeft een overzicht met de naam ‘Mijn dag’. Dit is een dagelijks overzicht waaraan je taken kunt vastpinnen, waarna je ze als voltooid kunt aanvinken als je klaar bent. Het geeft voldoening om taken door te strepen, en je krijgt hiermee een goed overzicht van wat je al gedaan hebt en hoe productief je dag geweest is. Elke dag begint het overzicht weer ‘schoon’.

Het is mogelijk om notities toe te voegen aan taken, zodat je als je meer informatie bij iets nodig hebt, er meteen bij kunt. Dit is bijvoorbeeld handig als je een vergadering hebt ingepland waar je wat ideeën voor hebt, of als je een boodschappenlijstje wilt maken. Je kunt ook herinneringen invoeren, zodat je niets in je planning zomaar vergeet.

Slim algoritme

Als je To-Do regelmatig gebruikt, leert de app hiervan en geeft deze je na verloop van tijd suggesties voor nieuwe taken. Deze functie kun je benaderen door op het lampje rechtsbovenaan in de app te drukken. Je krijgt dan je taken van de dagen ervoor te zien met vervolgsuggesties.

Synchronisatie

Al je lijsten in de To-Do app worden met al je apparaten gesynchroniseerd omdat je met je Microsoft-account moet inloggen. Alles in je To-Do app kun je dus naadloos vanaf al je apparaten benaderen en bewerken.

Ontbrekende functies

Momenteel is het (nog) niet mogelijk om meerdere accounts tegelijk te koppelen, waardoor je taken uit andere accounts niet gesynchroniseerd kunnen worden met de app. Om deze te zien, moet je uitloggen en met je andere account inloggen.

Je kunt taken (nog) niet met andere gebruikers delen. Hierdoor is het ook niet mogelijk om aan een taak samen te werken. Volgens Microsoft kan dat in de toekomst wel.

Het is verder ook niet mogelijk om mappen en subtaken aan te maken. Hierdoor zijn je takenlijsten nogal ‘plat’ en minder overzichtelijk, omdat niet altijd duidelijk is wat bij elkaar hoort. Ook kun je geen bijlagen (denk aan Word-documenten, afbeeldingen) aan je taken toevoegen. In To-Do kun je eigenlijk alleen notities toevoegen.

Bron: computeridee

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.